dilluns, 23 de juliol del 2012

ESTIL PANENKA*

* Antonín Panenka: Exfutbolista txecoslovac; l'any 1976 va crear un estil nou de xutar penals.

     Vist el que ens hi jugàvem, vaig demanar amb insistència que em deixessin llençar el penal decisiu. Cap company no s’hi va oposar.
     Així que a l’hora de la veritat vaig córrer cap a la pilota disposat a xutar el més fort possible, però, com mai no havia succeït, la cama em va fallar en el moment decisiu. Vaig veure clar que allò acabaria malament, i per postres el públic va emmudir de cop quan la pilota incontrolada va començar a guanyar alçària imitant un globus de fira escapat de les mans d’un nen.
     Encara avui tindria malsons de frustració revivint aquell instant de silenci etern si no fos perquè tothom embogit ràpidament va cridar: goool!   
                                                                   
     Joan Serra i Malla

2 comentaris:

  1. M'alegra saber que continues escrivint microrelats! Jo d'ençà que vam finalitzar el curs no n'he tornat a escriure més. Sento una mena de culpabilitat, d’infidelitat. Sé, però, que tard o d’hora tornaré a ells.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Picar pedra sempre ha estat molt feixuc per a mi; però m'esperona l'exemple dels qui ho fan bé (com tu) :-)
      Torna!

      Elimina